fredag 20 augusti 2010

Recension: Amazing Spider-Man #640


Det börjat kännas tjatigt vid det här laget. Jag börjar få slut på ord. Amazing Spider-Man har på bara en månad gått från en av de bästa tidningarna på tidningshyllan till att med nöd och näppe finnas kvar på min prenumerationslista. Att den finns kvar beror enbart på vetskapen om att eländet som kallas One Moment in Time snart är över.

Vad finns det att säga som jag inte sagt tidigare? Handlingen går framåt i snigelfart och de stora avslöjanden lyser med sin frånvaro. Den sista sidan i nummer 640 lovar gott inför kommande vecka, men jag är bara försiktigt optimistisk. Samtidigt som handlingen inte har många ljuspunkter fortsätter teckningarna att vara medelmåttiga. Jag saknar framförallt något form av intensitet i actionscenerna och jag vet att jag sagt det förut men varför i helvete är Peter Parker så pluffsig? Det börjar driva mig till vansinne.

Snart är eländet slut och jag hoppas Marvel har många ess i rockärmen för att väga upp detta snedsteg.

123FYRA5678910

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar